Ingress что такое вирус


Сбор предметов на ферме

Выгоднее собирать вещи на ферме, принадлежащей вашей фракции, потому что:


  • Порталы не бьют по вам при попытке взлома.
  • Есть мнение, что порталы своей фракции дают больше вещей при взломе (но не все игроки так считают, а точную статистику собрать сложно, т.к. может быть еще зависимость от других факторов).
Фермы 7-8 уровня, принадлежащие вашей фракции, представляют стратегическую ценность, потому что только на них высокоуровневые игроки могут набрать достаточно оружия и других игровых предметов для ведения агрессивных боевых действий. Фракция, которая уделяет больше внимания строительству и защите ферм, скорее всего будет доминировать в городе. Но фермы привлекают внимание противоположной фракции, чаще всего их ломают в течение нескольких часов, так что постарайтесь не откладывайте их посещение на потом.

Строить фермы нужно в таких местах, где их не сразу сломают. Хорошее место для фермы - городской парк, где много стоящих рядом порталов (например, в парках часто бывает много скульптур). Оживленные улицы крупных городов хуже подходят для этой цели, даже если там много порталов, потому что мимо ходит много людей, и обязательно найдутся игроки из противоположной фракции, которые не дадут ничего построить.

Строительство требует предварительного планирования, особенно если вы решили поставить ферму 8-го уровня. Посчитаем, сколько игроков 8-го уровня нужно для строительства высокоуровневой фермы:


  • Порталы 8-го уровня: резонаторы 8-8-8-8-8-8-8-8, 8 человек.
  • Порталы 7-го уровня: резонаторы 8-8-8-7-7-7-6-6, 3 человека.
Не планируйте строительство ферм в COMM-чате своей фракции и не объявляйте там о построенных фермах, потому что всегда найдутся двойные агенты, которые передадут это противнику. Вместо этого используйте районные сообщества и чаты, такие как Google Hangouts. Приехав на место, постарайтесь построить ферму максимально быстро, потому что враг не дремлет.

Если есть возможность, поставьте в принадлежащие ферме порталы модификаторы Multi-Hack (увеличивает количество попыток взлома), и тогда ферма принесет вам целые горы полезных предметов. Следите за тем, чтобы количество таких модификаторов во всех порталах было одинаковым, иначе часть порталов выгорит раньше и перестанет давать предметы. Договоритесь с друзьями, какие по счету слоты вы оставляете для Multi-Hack, чтобы исключить ситуацию, когда кто-то по ошибке занимает это место другим модификатором.

В компактных фермах, которые обходятся быстрее чем за 5 минут, можно также ставить модификаторы Heat Sink (уменьшает интервал между попытками). Остальные свободные слоты затыкайте щитами, чтобы противник потратил больше XMP-снарядов при попытке снести ферму.

Мнения игроков о том, стоит ли линковать между собой принадлежащие ферме порталы, расходятся. Решайте сами, какая точка зрения вам ближе:


  • Каждый линк дает 5% к защите портала, и такую ферму труднее сломать. А если в вашей компании есть игрок, который еще не докачался до максимального уровня, он получит много опыта за перелинковку.
  • Перелинкованная ферма лучше заметна на карте и скорее привлечет внимание противоположной фракции.
Если вдруг случилось чудо и вашу ферму не снесли за одни сутки, не забывайте заряжать порталы.

Снос вражеской фермы

Прежде чем ехать сносить вражескую ферму, спросите себя: а это мне по зубам? Если вы не максимального уровня, попросите старших товарищей это сделать, а сами идите с ними качаться на строительстве порталов и полей.

Игрок восьмого уровня может уничтожить ферму в одиночку, если у него имеется большой запас XMP-снарядов, но лучше отправляться на снос вражеской фермы большой компанией, чтобы гарантированно ее разрушить и поставить на этом месте свою. По возможности возьмите с собой игрока маленького уровня, чтобы он покачался на строительстве порталов и полей.

Каждая попытка атаковать ферму вызывает ответный удар от всех расположенных рядом порталов. В ферме порталы стоят кучно, при выстреле с близкого расстояния по вам ударят сразу несколько штук, и вы мгновенно останетесь без энергии. Есть две стратегии по сносу таких ферм:


  1. Сначала сбейте портальные щиты, не подставляясь под удар. Встаньте так, чтобы ни один вражеский резонатор не попадал в радиус вашего сканера (40 метров), тогда порталы не будут давать сдачи. Бросайте XMP-снаряды с большим радиусом поражения, чтобы он доставали до центра портала (например, снаряд 5-го уровня имеет радиус 90 метров), тогда при каждом броске есть шанс уничтожить щит. Ферма без щитов уже не опасна и легко сносится.
  2. Залезайте сразу в центр, стреляйте самыми мощными XMP-снарядами. В этом случае нецелесообразно тратить энергетические кубы, потому что куба может хватить только на один выстрел, после которого ответный удар от фермы лишит вас всей оставшейся энергии. Восполняйте энергию переработкой ненужных предметов, чтобы после вашего выстрела у вас не оставалось энергии, тогда вы ничего не потеряете при ответном ударе фермы.
Как и при строительстве ферм, сносить их следует максимально быстро, потому что враг все еще не дремлет. Для ускорения процесса можете перекрасить самый защищенный портал (т.е. имеющий наибольшее количество щитов и линков) с помощью Jarvis Virus или ADA Refactor.

Теперь вы знаете, что делать, чтобы ваша фракция доминировала в городе. Удачного вам фарма!

M2 protein structure. ( A ) Domain structure of the IAV M2 protein showing the ectodomain (ED), transmembrane domain (TMD) and C-terminal domain (CTD). The CTD contains important functional and protein-interacting regions. The CTD region from amino acid residues 45–62 forms an amphipathic helix (APH) (adopted from refs. [ 34 , 35 ]). The APH region also contains a caveolin interacting region (residues 47–55) (adopted from ref. [ 36 ]), and cholesterol-recognition/interaction amino acid consensus (CRAC) motifs (residues 46–61: four possible CRAC motif sequences are shown) (adopted from ref. [ 34 ]). The CTD also contains an M1-interacting region (residues 71–73) (adopted from refs. [ 27 ]), and LC3-interacting region (residues 91–94) (adopted from [ 37 ]). The M2 amino acid consensus sequence is shown at the bottom. The consensus sequence was determined by aligning 6413 M2 amino acid sequences using UGENE software (version 1.27.0). The M2 amino acid sequences were downloaded from GenBank using the “collapse identical sequences” option. ( B ) M2 protein amino acid sequence logo generated using the WebLogo 3 online tool [ 38 , 39 ].

Three-dimensional structure of the IAV M2 ion channel. ( A ) A monomer of the IAV virus M2 protein TMD showing amino acid residues that face the ion channel; ( B ) Three-dimensional structure of the M2 ion channel showing the arrangement of four transmembrane domains, and the orientation of pore-lining residues. One M2 monomer is removed to reveal the side chains of the pore-lining residues. The NMR structure with PDB ID 2RLF was used.

Schematic diagram showing the role of the M2 protein in the IAV life cycle. After receptor-mediated endocytosis ➀, the low pH in the endosome primes and dismantles the virus core, resulting in release of the vRNPs in cytoplasm ➁ and their transport into the nucleus where viral genome transcription and replication take place. The newly synthesized viral proteins (only HA, NA and M2 proteins are shown) move from the endoplasmic reticulum (ER) to the Golgi complex and then to the cell membrane. The M2 only transport vesicle is marked with question mark since there is no direct evidence which supports that M2 is transported independent of HA and NA proteins ➂. While passing through the trans-Golgi network (TGN), low TGN pH activates the M2 ion channel. The activated M2 ion channel equilibrates the TGN pH with that of cytoplasm. The M2 ion channel activity ➃ increases the degradation of CFTR and ENaC transporter proteins by either lysosomal or proteasomal degradation pathways ➄, and also reduces their surface expression ➅. The M2 protein prevents the association of LC3II protein with autophagosomes ➆ and thereby prevents the fusion of lysosomes with autophagosomes ➇. Moreover, the M2 protein relocalizes the LC3II protein to the cell membrane ➈. Caveolin-1 (cav-1), ubiquitin protein ligase E3 component N-recognin 4 (UBR4) and annexin A6 (AnxA6), which interact with M2 protein are also shown.

Abstract


M2 protein structure. ( A ) Domain structure of the IAV M2 protein showing the ectodomain (ED), transmembrane domain (TMD) and C-terminal domain (CTD). The CTD contains important functional and protein-interacting regions. The CTD region from amino acid residues 45–62 forms an amphipathic helix (APH) (adopted from refs. [ 34 , 35 ]). The APH region also contains a caveolin interacting region (residues 47–55) (adopted from ref. [ 36 ]), and cholesterol-recognition/interaction amino acid consensus (CRAC) motifs (residues 46–61: four possible CRAC motif sequences are shown) (adopted from ref. [ 34 ]). The CTD also contains an M1-interacting region (residues 71–73) (adopted from refs. [ 27 ]), and LC3-interacting region (residues 91–94) (adopted from [ 37 ]). The M2 amino acid consensus sequence is shown at the bottom. The consensus sequence was determined by aligning 6413 M2 amino acid sequences using UGENE software (version 1.27.0). The M2 amino acid sequences were downloaded from GenBank using the “collapse identical sequences” option. ( B ) M2 protein amino acid sequence logo generated using the WebLogo 3 online tool [ 38 , 39 ].

Three-dimensional structure of the IAV M2 ion channel. ( A ) A monomer of the IAV virus M2 protein TMD showing amino acid residues that face the ion channel; ( B ) Three-dimensional structure of the M2 ion channel showing the arrangement of four transmembrane domains, and the orientation of pore-lining residues. One M2 monomer is removed to reveal the side chains of the pore-lining residues. The NMR structure with PDB ID 2RLF was used.

Schematic diagram showing the role of the M2 protein in the IAV life cycle. After receptor-mediated endocytosis ➀, the low pH in the endosome primes and dismantles the virus core, resulting in release of the vRNPs in cytoplasm ➁ and their transport into the nucleus where viral genome transcription and replication take place. The newly synthesized viral proteins (only HA, NA and M2 proteins are shown) move from the endoplasmic reticulum (ER) to the Golgi complex and then to the cell membrane. The M2 only transport vesicle is marked with question mark since there is no direct evidence which supports that M2 is transported independent of HA and NA proteins ➂. While passing through the trans-Golgi network (TGN), low TGN pH activates the M2 ion channel. The activated M2 ion channel equilibrates the TGN pH with that of cytoplasm. The M2 ion channel activity ➃ increases the degradation of CFTR and ENaC transporter proteins by either lysosomal or proteasomal degradation pathways ➄, and also reduces their surface expression ➅. The M2 protein prevents the association of LC3II protein with autophagosomes ➆ and thereby prevents the fusion of lysosomes with autophagosomes ➇. Moreover, the M2 protein relocalizes the LC3II protein to the cell membrane ➈. Caveolin-1 (cav-1), ubiquitin protein ligase E3 component N-recognin 4 (UBR4) and annexin A6 (AnxA6), which interact with M2 protein are also shown.



Fairly new user here, received a Jarvis Virus from a hack today. As a resistance agent, what sort of use could this be applied to?

decodeingress.me suggests the following:

If you are with the Resistance and need to drop a link or to make a higher level portal due to lack of agents, you can use the Jarvis Virus to flip it.

I'm not sure I follow the logic of flipping a friendly portal to an enemy one. Would this perhaps be used in the case of a link or control field interfering with creating a larger link/field, flipping the portal to break that link and make way for a bigger link/field?

What is the guide suggesting in regards to making a higher level portal due to lack of agents?

Lets say you want to throw some really big fields, and there is a portal that has a stray link going to it that is blocking your ability to throw links to another portal. That is when a Jarvis Virus comes in handy - you flip that offending portal from blue to green, and it kills the blocking link.

Given you got two L8 agents with same faction. Drop and fully resonate portal. R8 count=2 and Both R8s currently have different agent names/owner.

One uses a flipcard to flip it to the enemy team, wait an hour because of the cooldown then flip it back to your team. R8 count still at 2 but both are now owned by only one agent, and therefore the other can drop another R8. R8 count is now 3. Rinse and repeat.

Another use of it is to take down links on an allied portal that has a link that blocks your way. Might be unethical if it's the owner was unsolicited but is technically a part of the game.

Kill friendly links that are obstructing your fielding. Be careful with this, some people get really offended when you Jarvis "their" portals.

If you screwed up and fully deployed a portal, start a new mission, and realize that it calls for you to "capture or upgrade portal".

Get more XM when fielding. Build many fields with one anchor, Jarvis the anchor, kill it, field again.

When farming / fracking, if there are lots of opposition, you may want to flip the portals.

To be clear for the OP, #4 prevents an opposition takedown for an hour, until they can be virused again. Or, someone from your own faction may be passing by, see the farm of level-8 portals, and helpfully take it out, causing, oh, let's say a little bit of angst.

So, as an example,

A local Enlightened agent became convinced that a portal close to my house was important to me.

So, she killed the resos on it, stood on top of it, deployed all eight resos as L1 right on top of it, she and her friend filled the slots with common heat sinks and then ADA'd the the portal.

This makes it useless for building a good farm, and useless for linking, because it could so easily be taken down by an Enlightened agent.

If it were actually strategically important, I would have to wait for the resos to decay, hope no-one recharges it, hope no-one upgrades it, OR use a Jarvis to convert it back to Englightened and then blow it up and set it up correctly.

this is also used a lot to deny people constant farming on home/desk portals but usually with link amps instead of common heat sinks because those are even more useless ;)

good info, thanks all

According to local resistance you use them to kill the guardians of people on your own team that you don't like, or do things you don't agree with.

That's against bro code and a violation of intergalactic law.

Careful because flipping a friendly portal can cause major problems and make you public enemy No. 1 if you've flipped someones guardian, as happened in our community just yesterday.

The other thing I've used them for is AP! My local town I'd captured and linked every single portal I could find and I was so close to L8, so I flipped some of my own portals just to get the AP for destroying them, recapturing them and linking up again!

Читайте также:

Пожалуйста, не занимайтесь самолечением!
При симпотмах заболевания - обратитесь к врачу.

Copyright © Иммунитет и инфекции